החזון של עודד גבולי, מהנדס העיר תל אביב, לדמותה של העיר בשנים הקרובות: תוספת של עשרות אלפי דירות, הקמת שני מגדלים בני 100 קומות במרכז העיר, וגם הקמת אצטדיון ספורט
חדש.
[...]
עבור מתחם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, התוכנית אינה מביאה כל בשורה. לשטח אמנם התווספו אי אלו זכויות בנייה, אך לא בהיקפים שיהפכו את הריסתה ובנייתה מחדש של התחנה לכלכלית. כך, למרות כל הדיבורים על פינוי והעתקה של התחנה, בטווח הנראה לעין הציבור ייאלץ להמשיך ולסבול את המפגע האורבני."אף אחד לא הביא לנו הצעה אמיתית לתוכנית חלופית לתחנה המרכזית החדשה", אומר גבולי. "התחנה שייכת לאנשים פרטיים (חברת נצבא שבשליטת קובי מימון רכשה באחרונה את מרבית הזכויות; נ"ב). בעבר, כשרצו לפתור את בעיית התחנה הישנה, הביאו לנו תוכנית למקום, ובזמן התכנון שינינו עמדות וקבענו זכויות בנייה מספיקות בהחלט. באותו אופן, אם תובא בפנינו תוכנית אמיתית, שהעיר יכולה לשאת, לתחנה החדשה — נעשה את זה".אז אתה מצפה מהבעלים החדשים של התחנה המרכזית החדשה להביא לך תוכנית רצינית?"אם זה יקרה, נשקול. זאת סוגיה מורכבת מאוד. האם צריך להרוס את התחנה או לא? לשם השוואה, כל כיכר אתרים היא בשטח בנוי של 30 אלף מ"ר - ואילו התחנה המרכזית החדשה היא על שטח של 250 אלף מ"ר".יש לתחנה תקומה במבנה הנוכחי שלה?"ממש לא. התחנה לא התאימה, וגם כיום אינה מתאימה לשום דבר. ודאי שכל חלופה תצטרך לכלול הרס של לפחות חלקים ממנה - אם לא של כולה".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה