או במילים אחרות: בית הוא כלא. פרזנטציה בהחלט קודרת, גותית-משהו. כפי שאמרתי, הכלא הוא המקרה הכי קיצוני של ארכיטקטורה, זהו המקום שבו ארכיטקטורה הופכת לעונש. יש לזה כמובן המון דוגמאות משונות, מהקרצ'רי של פירנזה, דרך הפנופטיקון של בנטהאם ועד לגלגולו הפוסטמודרני אצל קולהאס הצעיר (פרויקט הגמר שלו היה "אסירים של ארכיטקטורה"). חוץ מזה, זה תסריט בכלל לא מופרך שעקב התייקרות הקרקע בדרום תל אביב והתרחבות העיר על חשבון שטחי התעשייה עם פרויקטים גדולים כמו דרום פלורנטין, ציר שלבים ומזרח יפו יבוא יום ועיריית תל אביב תרצה לסלק מטרד כמו בית המעצר של אבו כביר (כמו שהיא מסלקת את התחנה המרכזית דרומה למכון הרישוי של חולון או את בתי הקברות לחולון או פתח תקווה). במקרה כזה הכי קל לקבוע את מקומו של בית המעצר בשכונה כמו ג'סי כהן שהיא כבר מוחלשת. הרי מי שם כבר יכול להתנגד לזה?
תגובה 1:
או במילים אחרות: בית הוא כלא. פרזנטציה בהחלט קודרת, גותית-משהו. כפי שאמרתי, הכלא הוא המקרה הכי קיצוני של ארכיטקטורה, זהו המקום שבו ארכיטקטורה הופכת לעונש. יש לזה כמובן המון דוגמאות משונות, מהקרצ'רי של פירנזה, דרך הפנופטיקון של בנטהאם ועד לגלגולו הפוסטמודרני אצל קולהאס הצעיר (פרויקט הגמר שלו היה "אסירים של ארכיטקטורה").
חוץ מזה, זה תסריט בכלל לא מופרך שעקב התייקרות הקרקע בדרום תל אביב והתרחבות העיר על חשבון שטחי התעשייה עם פרויקטים גדולים כמו דרום פלורנטין, ציר שלבים ומזרח יפו יבוא יום ועיריית תל אביב תרצה לסלק מטרד כמו בית המעצר של אבו כביר (כמו שהיא מסלקת את התחנה המרכזית דרומה למכון הרישוי של חולון או את בתי הקברות לחולון או פתח תקווה). במקרה כזה הכי קל לקבוע את מקומו של בית המעצר בשכונה כמו ג'סי כהן שהיא כבר מוחלשת. הרי מי שם כבר יכול להתנגד לזה?
הוסף רשומת תגובה