החל מהרעיון הראשוני להקמת תחנה מרכזית בתל אביב שפורסם לראשונה בשנת 1963 ע"י אריה פילץ בעל האדמות, ניתן לראות שמההתחלה (כבר בין השנים 67-68 הוקם הויה דוקט מתעם עירית תל-אביב וחברת נתיבי-איילון) הייתה הזנחה מטעם הרשויות. לפי התכנון של דב כרמי ,אדריכל שתכנן את התחנה המרכזית. הדרך אשר הובילה את האוטובוסים אל התחנה הייתה אמורה להיעשות בדרך תת-קרקעית.
כיום התחנה ברובה אינה בשימוש ומשערים שעד שנת 2042 המבנה יפסיק לעבוד כתחנה מרכזית לאוטובוסים, כיוון שאין צורך והשאלה היא מה עושים ביום שאחרי?
הציטוטים מעיתונות בשנים שונות, מראה איך ומה גרם הויה הדוקט לתושבים ולשכונה.
2. חתך של הויה דוקט מראה את הקרבה בין בניין המגורים לבינו,
מעיד על חסימה של נוף, חוסר פרטיות במובן הבסיסי ובנוסף לכך,
הזיהום והרעש שמביאים איתם האוטובוסים.
4. חתך של הגשר לאורך, ניתן לראות שבנייני המגורים הצמודים לגשר "הנוף" פתוח רק בקומות הראשונות, בנוסף לכך לאורך כל הדרך ישנה גדר המפרידה בין שני חלקי הכביש ואינה נגישה להולכי הרגל, ותושבי השכונה.
5. החתך מראה מצב קיצוני
אחד מין האופציות שמה ניתן לעשות עם הגשר ביום שאחרי ( מצב רע) שבו הגשר יהפוך לעד חלקת נדלן ובו יבנו עד בניינים, מגדלים לשכונה
6. הסכמות מראות מצבים שונים שבו השכונה יכולה להגיע. המצבים טובים יותר ופחות טובים והשאלה היא למה ואיך לשנות את השכונה?!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה