יום חמישי, 9 בפברואר 2017

הגשת סוף סמסטר א - זכריה מיטל

להלן הקישור למצגת: 


תכנון בית ספר בשכונת ג'סי כהן - עןבדות והגיגים

בשנת 2012 החליטה עירית חולון על סגירת בית הספר היסודי 'ויצמן', שהייה קיים בשכונה למעלה משישים שנה. החלטה זו השפיעה על ההורים והתלמידים כאחד גם בשל המרחק הפיסי וגם בשל המרחק המנטלי שהיה עליהם להתמודד איתו במעבר לבתי הספר החדשים.
בין היתר ההחלטה העלתה שאלות רבות בקרב התושבים בנוגע למידת ההשפעה שתהייה לדבר על מעמדה של ג'סי כהן ועל האפשרות כי מהלך זה עלול אף להעצים את הקיטוב הקיים במרחב.

ההחלטה למקם את בית הספר ויצמן הישן בלב גושי בניינים למגורים ובמינימום חזיתות הפונות לרחובות, נבעה כנראה בזמנו בגלל יוקר המגרשים והוצאות הפיתוח, שיקול שייתכן וגרע מערך המוסד הציבורי החשוב. מאחר וגם כיום, לאחר שהוקצו המבנים לשימושים המהווים תפקידים מרכזים בפעילות הקהילתית של השכונה, נראה כי חשיבותם איננה מצליחה לבוא לידי ביטוי במאפיינים הפיזיים וביחסי הגומלין שבינהם לסביבה.

השאיפה לייצר יחס של חיבה ושייכות בין התושבים כלפי מקום מגוריהם, כמו גם הרצון להקנות דעת לנוער עם נוהגי חברה רצויים, ייתכן ותוכל להתממש כאשר התושבים ירגישו ויוכחו שהם מבלים את שנותיהם בסביבה שהחברה בנתה בשימת דגש ומחשבה על צורכיהם ונתנה את דעתה לאופן שבו ניתן יהיה לשפר את אורחות חייהם.


בנוסף, ייתכן כי יש בכוחם של הפעילויות שכבר מתקיימות באתר כמו במרכז לאומנות דיגיטלית והפאבלאב ובכלל של הרוח המפעמת בו, לעצב מחדש את תפיסתו של בית הספר בעיני הנוער ולטעת בליבם זכרון וחווית ילדות חיובית יותר הנשענת על זיכרון הרקע הפיסי וההנאה מהבניין העומד במקום מגוריהם.  

אין תגובות: