יום שבת, 23 בפברואר 2019

הגשת סוף סמסטר א - תומר מדמוני

גליון מצב קיים -

פרויקט זה מתמקד בהשפעת המבנה על העירוניות בסביבתו. התחנה המרכזית ממוקמת במרחב אשר מיועד להתחדשות עירונית ולאור העובדה כי התחנה המרכזית עתידה להיסגר ולהפסיק את פעילותה, ראוי לחשוב מחדש על ההיבט הסטרוקטורלי אשר משפיע על המרחב כולו באמצעות מבנה אשר אינו בקנה מידה העירוני, מהווה מחסום בדרכם של מספר רחובות אשר עשויים להתחבר וליצור רצף עירוני ויוצר מרחבים מתים רבים אשר מהווים מוקדים לפשיעה ומרחבי מחייה למחוסרי בית.
כאמור, כיום המבנה חוסם את התנועה העירונית (רגלית ורכובה) ומעבר מנקודה אחת לאחרת שהקו אווירי הינה קצרה מצריך הליכה ממושכת שהינה בהכרח ארוכה הרבה יותר מהקו האווירי ובאופן לא פרופורציונלי. 

גליון פרויקט רע - 

בתרחיש זה התחנה המרכזית ממשיכה לפעול. בנוסף - פעילותה מתגברת והיא מתרחבת לכיוון איילון באמצעות חניון אוטובוסים וחניון רב קומות ברחוב צמח דוד.
בפרויקט זה מוצגת מחשבה אשר תסייע לתחנה המרכזית, תרחיב את זרועותיה אל תוך העיר על ידי מערכת גשרים המתחברים לרחובות לוינסקי, הר ציון, לוינסקי ומסילת ישרים וייעודם להקל על כניסת. בפרויקט זה באו גשרי התחנה על חשבון מבני מגורים ברחוב מסילת ישרים ולוינסקי. רחוב השלכת מתרחב למתחיל לשמש המעבר לאוטובוסים למנהרה חדשה המובילה אל חניון התת קרקעי של התחנה המרכזית. 

גליון מצב טוב - 

בתרחיש זה התחנה המרכזית יוצאת משימוש מוחלט לשנות את ייעודה.  שימוש המבנים החדשים מיועד ברובו למטרות ציבוריות, חברתיות והחלוקה למבנים נעשית בראש ובראשונה לפי הגדרת תוואי רחובות שמחבר בין רחובות נוה שאנן לרחובות שפירא וממזרח למערב לפי ההיגיון של המשכת רחובות קיימים.   ההצעה המוצגת הינה הצעה עקרונית של פירוק התחנה המרכזית בניסור למספר מבנים קטנים יותר, פירוק גשר לוינסקי והגדלת המרחב הציבורי. בהיבט הציבורי יש להדגיש כי נעשית הפרדה בין רמת הציבוריות של מבנה לציבוריות של רחוב / פארק. 
אם בפרויקט הרע עיקר הפרויקט מתבסס על מסה חדשה אשר נבנית, בפרויקט זה עיקרו מתבסס על הריסה והקטנת המסה הבנויה.

אין תגובות: